Dlaczego freelancer a nie agencja SEO?

5 powodów, dla których warto wybrać freelancera, a nie agencję SEO

Freelancer vs. Agencja SEO – co lepsze? Podczas prowadzenia własnego biznesu w sieci lub promowania firmy przy pomocy witryny internetowej, prędzej czy później pojawia się konieczność pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Najlepiej zlecić to doświadczonemu freelancerowi, czyli wolnemu strzelcowi – takiemu jak ja. Jeżeli właśnie stoisz przed wyborem, poznaj 5 istotnych powodów, dla których lepiej powierzyć wykonanie zadania freelancerowi niż agencji SEO.

1. Pewna jakość oferowanych przez Freelancera usług

Jako Freelancer traktuję indywidualnie każdego klienta, skupiając się na takich zleceniach, które odpowiadają moim kwalifikacjom. Wybierając mnie, możesz być pewien, że to, o czym tu piszę jest prawdą – szybko zostanie to zweryfikowane. Z kolei agencje bardzo często chwalą się wynikami i rozwiązaniami wykonanymi przez osoby, które już w owej agencji nie pracują, przez co świadczone usługi zdecydowanie odbiegają od założeń prezentowanych w ofercie. Warto więc wybrać freelancera, który działa sam i bierze pełną odpowiedzialność za popełnione zlecenia.

2. Konkurencyjność cenowa Freelancera

Usługi freelancera SEO czy webdesignera są zazwyczaj o wiele tańsze niż zlecenia wykonywane przez agencję od SEO. Wynika to między innymi z faktu, że ja ponoszę o wiele mniej kosztów swojej pracy. Nie wynajmuję wielkiego biura, nie muszę płacić pensji pracownikom, którzy biorą udział w wykonaniu zlecenia, nie muszę utrzymywać sieci sprzedawców czy księgowości. Jako freelancer zdaję sobie także sprawę z dużej konkurencji ze strony agencji, dlatego oferuje konkurencyjne stawki oraz warunki współpracy. Co więcej – nie mam sztywnego cennika, ani produktów w stylu mały, średni i duży popcorn – każde zadanie wyceniam indywidualnie i realnie.

Dlaczego lepiej wybrać freelancera a nie agencję SEO?

3. Szybkość i kompleksowość

Wybierając agencję należy pamiętać, że termin wykonania zlecenia może być wydłużony. Ja dobieram tyle zleceń, abym mógł je bezproblemowo dowieźć, skupiając się na esencji zadania. Dodatkowo, mimo iż jestem freelancerem – nie działam tak na prawdę sam. Jest nas kilkoro, dzielimy jedno niewielkie biuro i uzupełniamy się, jeśli ktoś wybiera się na urlop czy rozłożyło go przeziębienie. Mamy przetarte szlaki, sprawdzonych podwykonawców i jesteśmy w zasadzie samowystarczalni, dzięki czemu nie musimy na nic czekać i być uzależnionym od procedur i akceptacji.

4. Duża elastyczność

Jako Freelancer sam ustalam czas swojej pracy i sam tworzę grafik. Choć jest on typowy i dostosowany do godzin pracy klientów, to dodatkowo mogę decydować, które zlecenia wykonam szybciej, a które odłożę na później (pilne vs. ważne). Duża elastyczność freelancera sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy klient ma zlecenie „na wczoraj”. Istnieje duża szansa, że odnajdziesz wolnego strzelca, który podejmie się takiej pracy. Inaczej sprawa wygląda w przypadku agencji, która ma bardzo sztywny grafik, a czas i cena nie podlegają często żadnym negocjacjom.

5. Kreatywność i komunikatywność Freelancera

Jako Freelancer działam nieszablonowo i dostosowuje swoje działania do potrzeb klienta. Wielkim atutem takiej współpracy jest możliwość kontaktowania się z samym specjalistą – nie pośrednikami (handlowcami czy opiekunami klienta), którzy często w dużych agencjach uprawiają tzw. spychologię. Jako Freelancer przeprowadzam merytoryczne rozmowy i dbam o dobry kontakt ze zleceniodawcami, dzięki czemu prawidłowo rozpoznaje ich oczekiwania i potrzeby. Chętnie też tłumaczę, dzielę się wiedzą i odpowiadam na pytania.

I ja i agencje SEO oferujemy często te same usługi, jednak działamy na innych zasadach. U mnie nigdy nie będziesz mieć nadanego numeru klienta, bo z każdym klientem prędzej czy później jesteśmy na „Ty”, a z wieloma relacje biznesowe przeniosły się także na grunt prywatny.

Zadaj mi pytanie, to nic nie kosztuje.